7 marketingových praktik, které je dobré vyzkoušet v HR

06. 03. 2017 | Zdeněk Blažek

Všichni alespoň tušíme, že firemní kultura hraje klíčovou roli ve firmách, které nechtějí podcenit komplexní digitální transformaci. To platí zejména pro marketingová oddělení firem, která se mění nejvyšším tempem ze všech myslitelných oddělení podniku.

Marketing spořádané a uvědomělé firmy do značné míry závisí na podpoře HR oddělení, které dokáže identifikovat potřeby a najít vhodné talenty s novými zkušenostmi potřebnými pro digitální svět. Každou chvíli vznikají nové trendy, kterým je potřeba rozumět, a vědět, jak se jim přizpůsobit. Jenže nastává problém. Chybí kvalifikovaní pracovníci.

Na druhou stranu úspěch HR náboru očekává velkou pomoc právě od marketingu, nebo alespoň od profesionálů, kteří myslí tak, jako by se pohybovali v marketingu. Soutěž o nejlepší talenty je velmi zuřivá a v mnoha případech se bojištěm stávají sociální sítě a online vztahy nebo reference.

Je jasné, že injekce marketingového myšlení by mohla pomoci k úspěšné transformaci HR oddělení jakékoli společnosti. Konkrétně „HR“ by mohlo těžit z aplikace těchto 7 marketingových praktik:

  1. Bojujte o talenty stejným způsobem jako firmy bojují o své zákazníky. V současné době na trhu existuje silná konkurence pro lidi s talentem např. pro digitální marketing. Pokud někdo hledá práci, prvním místem, kde se určitě zastaví, bude LinkedIn nebo Facebook. Proč toho nevyužít? Staré způsoby jako reakce na nabídky práce a zasílání CV selhávají.
  2. Věnujte větší pozornost uživatelskému rozhraní. Mluvte k talentům jejich jazykem. Zapojte více kreativity v nabídce zajímavé pozice. Pokud jste větší společnost, mějte možnost spojení při prvním pohovoru s uchazečem přes live video. Je to trend, neopomínejte jej. Připojit se můžete jako náborář i přes svůj telefon. Uchazeči, a zvláště ti na marketingové pozice, to ocení.
  3. Buďte více empatičtí. Lidský přístup vyhrává. Platí to čím dál více. Práce není o práci, ale lidech, se kterými v práci daný čas trávíte. A v momentu náboru se každý uchazeč rozhoduje na základě empatií. Pokud bude mít dobrý pocit, patrně jej získáte na svoji stranu. Při prezentaci kolektivů používejte reálné fotografie místo fotek z fotobank a v textech se vyhněte strohosti a korporátnímu stylu, i když korporátní firmou jste. Tvořte příběhy o lidech, kteří pro firmu pracují a uvádějte důvody, proč jsou pro ni důležití.
  4. Budujte značku zaměstnavatele ve snaze pomoci rozeslat správné sdělení. Společnosti rádi sní o zaměstnancích, kteří vysílají do světa příběhy o produktech společnosti, pro kterou pracují, jelikož to je vnímáno jako nefalšovaná brand loyalty. Co denně postují na své osobní profily v kontextu firemních záležitostí. Co myslíte jaká je česká realita? Nebojte se a zkuste více prezentovat kulturu firmy navenek. Bez filtru.
  5. Zkuste kontextové reklamy. Placeným reklamám se nevyhnete. Firma snažící se získat své zákazníky platí reklamu automaticky. Tak proč by přilákání zaměstnance mělo být zdarma? Snažte se však řešit svůj záměr opravdu cílenou reklamou na konkrétního kandidáta. Vy víte, koho potřebujete, a marketingové oddělení ví, jak k dané “personě” mluvit. Spojte síly.
  6. Přemýšlejte strategicky o jednotlivých bodech. I kupující se rozhodují na základě nespočtu bodů, které je při rozhodování ovlivňují. Jakou jsou různé formy reklamy, vyhledávání (search) nebo skutečné reference od přátel. Uvědomělý marketéři se budou snažit mít připravený obsah pro každý z těchto bodů. Zvažte proto stejným způsobem, přidání vhodného obsahu při cestě potenciálního zaměstnance. Nechte jim porovnat svou firemní kulturu, platové podmínky, benefity atd. Rozhodnout se musí svobodně.
  7. Snažte se spojit s influencery ve vašem oboru, kteří vaši potřebu náboru rozšíří za vás a mnohem účinněji. Společnosti se musí přizpůsobovat novým trendům. Obecně pouze reklama přestává fungovat a je většinou případů ignorována. Lidé v roce 2017 milují přijímat hodnotné informace od osobností, které uznávají a důvěřují jim. Online. Najděte si takové a oslovte je. Zatím takto nikdo nepřemýšlí a vy můžete být ve vašem oboru průkopníkem. Kdo je první, nemá většinou konkurenci a stanovuje pravidla.

Nebojte se zkoušet nové cesty a nové způsoby. Ať už se snažíte obsadit jakoukoliv pozici. A využívejte k tomu nástroje a možnosti v digitální podobě ve všech hodnotách, které nabízejí. Nemáte co ztratit.

#employerbranding #hrmarketing #recruitment

Naše produkty související s článkem

Attractive Candidate Engagement (ACE)
Employer Brand Management (EBM)

Katalog
Stáhněte si náš katalog produktů a služeb a mějte ho stále při ruce:
Stáhnout
Nejčtenější články
Nejčastější témata
Newsletter
Chcete dostávat čerstvé informace, inspirativní články, studie a návody přímo do vaší e-mailové schránky? Přihlaste se k odběru newsletteru!